Volkswagen i TNT o motoryzacji zasilanej prądem elektrycznym
06.12.2021TAURON Nowe Technologie wspólnie z Volkswagen Polska promuje rozwój elektromobilności nad Wisłą. Przedstawiciele obu firm we wtorek 30 listopada wzięli udział z wydarzeniu Volkswagen Media Day, podczas którego odpowiadali na pytania dziennikarzy motoryzacyjnych z całej Polski.
O rozwoju elektromobilności pod skrzydłami TAURONA opowiadał uczestnikom spotkania Tomasz Jędrusik z biura komunikacji i marketingu TNT. Dziennikarze mogli dowiedzieć się o początkach rozwoju tego biznesu w Grupie TAURON, liczbie działających stacji, naszej aplikacji i elektryfikacji floty pojazdów służbowych. Przypomnijmy, spółka zamówiła 15 sztuk w pełni elektrycznego VW ID3. Dziesięć sztuk dotarło do nas już we wrześniu. Na początku 2022 roku przybędzie jeszcze pięć tego typu pojazdów. To sprawi, że 25% naszej floty będą stanowiły pojazdy elektryczne.
Warto dodać, że TAURON Nowe Technologie jest jednym z wieloletnich klientów Volkswagena. Pierwsze elektryczne auta tej marki – 5 egzemplarzy e-Golfa – zasiliło flotę TAURONA w 2018 roku.
- Do kwestii elektromobilności podeszliśmy bardzo odważnie. Przypomnę, że w 2018 roku byliśmy jedną z pierwszych w Polsce firm, które na poważnie zajęły się rozbudową sieci stacji ładowania elektryków. I nie przejmowaliśmy się głosami malkontentów którzy mówili, że elektryczne pojazdy to jedynie chwilowy kaprys ludzi zafascynowanych nowymi technologiami. Dziś znając plany koncernów motoryzacyjnych na najbliższe lata, mówiące o stopniowym wycofywaniu się z produkcji pojazdów spalinowych, mamy pewne poczucie satysfakcji. Dzięki konsekwencji posiadamy już ponad 100 własnych stacji na południu Polski i mamy plany, żeby w najbliższych latach ten wolumen wyraźnie zwielokrotnić - powiedział Piotr Apollo, wiceprezes TAURONA Nowe Technologie.
Wśród zagadnień, które szczególnie interesowały żurnalistów, biorących udział w Volkswagen Media Day, były także kwestie dotyczące sprawności i zdolności przesyłowych sieci elektroenergetycznych w kontekście upowszechniania się elektromobilności, kosztów budowy stacji ładowania czy barier stojących na drodze do lepszego wykorzystania potencjału rozwojowego branży.
Przedstawiciele koncernów zapowiedzieli zacieśnianie współpracy w dziedzinie rozwoju rynku elektromobilności. Jednym z pierwszych jej przejawów będzie integracja systemu eMap od TAURONA z platformą systemową kart do ładowania samochodów Volkswagen We Charge.
Warto dodać, że TAURON Nowe Technologie jest jednym z wieloletnich klientów Volkswagena. Pierwsze elektryczne auta tej marki – 5 egzemplarzy e-Golfa – zasiliło flotę TAURONA w 2018 roku.
- Do kwestii elektromobilności podeszliśmy bardzo odważnie. Przypomnę, że w 2018 roku byliśmy jedną z pierwszych w Polsce firm, które na poważnie zajęły się rozbudową sieci stacji ładowania elektryków. I nie przejmowaliśmy się głosami malkontentów którzy mówili, że elektryczne pojazdy to jedynie chwilowy kaprys ludzi zafascynowanych nowymi technologiami. Dziś znając plany koncernów motoryzacyjnych na najbliższe lata, mówiące o stopniowym wycofywaniu się z produkcji pojazdów spalinowych, mamy pewne poczucie satysfakcji. Dzięki konsekwencji posiadamy już ponad 100 własnych stacji na południu Polski i mamy plany, żeby w najbliższych latach ten wolumen wyraźnie zwielokrotnić - powiedział Piotr Apollo, wiceprezes TAURONA Nowe Technologie.
Wśród zagadnień, które szczególnie interesowały żurnalistów, biorących udział w Volkswagen Media Day, były także kwestie dotyczące sprawności i zdolności przesyłowych sieci elektroenergetycznych w kontekście upowszechniania się elektromobilności, kosztów budowy stacji ładowania czy barier stojących na drodze do lepszego wykorzystania potencjału rozwojowego branży.
Przedstawiciele koncernów zapowiedzieli zacieśnianie współpracy w dziedzinie rozwoju rynku elektromobilności. Jednym z pierwszych jej przejawów będzie integracja systemu eMap od TAURONA z platformą systemową kart do ładowania samochodów Volkswagen We Charge.